A GRUBU
Beni tam ters köşe yapan bi grup oldu bu. Maçlar oynanmadan önce Rusya lider, Polonya'da ikinci olarak gruptan çıkar diye düşünüyodum. Son maçlar oynanırken de durumun gerçekleşme ihtimali çok yüksekti ama Yunanlılar yine herkesi yanılttı ve her zaman hayran oldum azim ve hırsları sayesinde bence Hollanda'nın elenmesi ile beraber en büyük sürprizi gerçekleştirdi ilk turda. Kağıt üzerinde baktığınız zaman en janjanlı topçusu dediğimiz Samaras bile bence Süper Lig'de zorlanabilecek bir futbolcuyken bu sıradana damlar beraber toplanınca gerçekten saygı duyulası bi takım oluyolar. Ne diyim; başlıkta da dediğim gibi saygım sonsuz.
Polonya'dan da bahsetmeden geçemicem. Ev sahibi olmaları neticesinde beklentileri ben de dahil baya büyütmüştük. Ama üç maç sonunda bu takımda Lewandowski hariç dişe dokunur kimseyi göremedim. Hadi hakkını yemiyim biraz da Kuba. Bence şapkayı önlerine koyup biraz düşünmeleri lazım. Bu futbolla başka büyük turnuva görmeleri zor.
Bikaç cümle de Rusya ve Çek Cumhuriyeti için söyleyecek olursam: özellikle Rusya'nın elenmesine çok üzüldüm. İlk tur maçlarında izlemekten en fazla keyif aldığım takımlardan biriydi. Özellikle Dzagoev potansiyelini sahaya yansıttı ve CSKA'daki misyonunu tamamladığını gösterdi artık. Yakın zamanda Premier Lig kulüplerinden birinde görebiliriz. Bence Totenham ona gider.
Çekler için ise yorum yapamıyacam. Bütün maçlarını izledim ama ne oynadıklarını pek anlayabilmiş değilim. Turnuva takımı bu olsa gerek, ama fazla gidemezler bence çeyrek finali en kolay rakibi olacaklarını düşünüyorum.
B GRUBU
Turnuvanın ölüm grubunda yüzde yüz başarı sağladığımı söyleyebilirim. Almanya 1 ve Portekiz 2 maçlardan önceki tahminim di zaten ama Hollanda'nın 0 çekeceğini düşünmüyodum.
Almanya beklendiği üzere grubu lider bitirdi ama bu kadar kolay olmasını sanırım onlar bile beklemiyodu. Onları fazla zorlayan olmadığı için açıkçası iyiler veya kötüler diyemicem onlar için ama görünen o ki finalin bi tarafı onlar olucak. Mario Gomez de bütün sezon sürdürdüğü formunu koruyor ve gol krallığına en yakın isim gibi şu anda.
Hollanda'nın elenmesinde basının 1 numaralı hedefi Van Marwijk ama bence 2 tercihi dışında pekte suölu olduğuna inanmıyorum. Robben herkesi çalımlama sevdası, Sneijder'ın vurdumduymazlığı ve Van Persie'nin beceriksizliğini hocanın suçu olamaz bence. Bu sonucun faturası futbolculara kesilmeli. Ha Van Marwijk'in eleştirdiğim tercihlerine gelince; bence Newcastle ile harika bi sezon geçiren Krul kesinle kaleyi devralmalıydı, en azından Danimarka ve Almanya maçlarından birer puan çıkarılardı diye düşünüyorum. Diğeri ise sol kanatta oynattığı genç eleman adını şimdi hatırlamıyorum ama bence bu çocuk konusunda fazla ısrarcı davrandı. Neyse portakalları severim, umarım faturayı hocaya kesmezler.
Portekiz'in beni yanıltmamasına çok sevindim. Turnuva öncesi özellikle Messi rekabetinden dolayı Ronaldo'nun herşeyini verip Portekizi finale taşıyabileceğini düşünüyodum. Belki bunu çok dillendirmedim ama her zaman Ronaldo'nun istediği zaman tek başına başarıyı getirebileceğine inanırım. İlk 2 maç yokları oynasa da Hollanda maçında tam bir resital izledim. Bu formunu devam ettirip takımın şampiyonluğa götürürse benim için süpriz olmaz. Yalnız takımdaki diğer oyunculara da haksızlık etmeyeyim. Genel anlamda ben beğendim Portekizi. Çekleri de çok kolay geçeceklerini tahmin ediyorum.
Danimarka ise beklendiğinden fazlasını bile yaptı.
C GRUBU
İlk maçlar sonunda en beğendiğim ve hala favorim İspanya. Kimileri Almanya dese de 3 maçıda bana bu kadar keyif veren başka takım yoktu. Bence kusursuzlar(Arbeloa'yı saymazsak)
Bu grupta beni asıl şaşırtan takım İtalya oldu. Açıkcası onlardan bu denli bi performans beklemiyodum. Buffon, Pirlo, Marchisio, Maggio, Cassano, De Rossi hatta Balotelli. Yardımlaşma çok üst seviyede ve kontrolü hiç elden bırakmadan çok dikkatli oynuyolar. İspanya'ya karşı bile başabaş mücadele ettiler hatta galibiyeti bile kaçırdıklarını söyleyebilirim. Bu oyunlarını devam ettirirlerse hiç şans verilmedikleri bir turnuvadan daha zaferle ayrılabilirler.
Bilic'in veda maçlarında Hırvatistan da futboluyla izleyenleri fazlasıyla doyurdu diyebilirim. Özellikle bir futbolsever olarak Modric'i izlemek çok keyifliydi. Ama onlar Rusya kadar çıkmayı hak etmedi bence yani sonuçta 2 takım çıkacak ve İspanya ve İtalya bunu fazlasıyla hak ettiler. Belki başka bi grupta olsa lider bile çıkabilirlerdi.
İrlanda'ya gelince kapasiteleri doğrultusunda verebileceklerini verdiler zaten. Taraftarları ile turnuvaya renk kattılar.
D GRUBU
Bir diğer ev sahibi Ukrayna, Polonya'ya nazaren daha göze hoş gelen bi futbol sergiledi. Hala tartışılmasına şaşırdığım kale çizgisi teknolojisi olsaydı belki yollarına devam ediyor olacaklardı ama olmadı. Bu grup açısından çok fazla keyif almadığımı söyleyebilirim. Bence 4 takımda eşit olarak çıkmayı hak etti. Sanırım bu tarz turnuvalarda oynama tecrübesi belirledi sıralamayı.
Fransa için söyleyebileceğim en güzel söz şimdiye kadar görmüş olduğum en güzel tasarımlı formaya sahip olmaları. Onun dışında çok da ışık saçtıklarını söyleyemem. Cabaye liderliğe soyunmuş ve bunu da gayet iyi başardığını söyleyebilirim. Rami her zamanki harikaydı, bence artık daha büyük bi sıçrama yapması lazım Barca ya da Real ayarında bi futbolcu olduğunu düşünüyorum.
İngiltere'de fazla bişey oynamadan yine yıldızları ve tecrübesi sayesinde gruptan çıkmayı başardı. Yalnız onlar için söyleyebileceğim bi artı böyle turnuvalarda çok önemli olan üzerine koyarak ilerlemeleri. Çok kötü başlayıp her maç biraz daha iyi oldular. Rooney'in de takıma katılmasıyla belki bi sürprize imza atabilirler dicem ama İtalya onlara nazaran çok daha iyi. Bakalım futbolun adaleti ne olacak.
İsveç de turnuvaya yine renk kattı bana kalırsa ama eskisi kadar güçlü kadroları yok.
ÇEYREK FİNAL TAHMİNLERİM
Çek Cumhuriyeti - Portekiz
Şunu söylemeliyim ki Ronaldo bu kupayı istiyor ve bişeyi istediği zaman neler yapabileceğini defalarca gösterdi. Portekiz'in çok zorlanmadan turu geçeceğini düşünüyorum.
Almanya - Yunanistan
Yunanlılara gösterdikleri kararlılık, azim, yürek ve inanç için teşekkür ediyorum ama herkesin bi kapasitesi var. Belki ilk yarı dayanabilirler.
İspanya - Fransa
Daha önce söylediğim gibi bence turnuvanın en iyisi İspanya. Fransa karşısında çok zorlanacaklarını düşünmüyorum yalnız 2006 dünya kupasında yine buna benzer bi durumda Fransa'nın Brezilya'yı elemesi aklıma geliyor ve bu nedenle temkinli olmakta fayda var.
İngiltere - İtalya
İspanya'dan sonra İtalya demiştim ve hala arkasındayım. Pirlo önderliğinde sabırla bekleyerek en doğru zamanda golü atarak kazanacaklardır. Yalnız Balotelli atarsa golü İngiliz basınına ne malzeme çıkar demi:))

















