9 Temmuz 2012 Pazartesi

Moskova'mı yok artık...


Burak Yılmaz benim futbol anlayışımda hiç bir zaman 1. sınıf bir forvet oyuncusu olmadı ama eldeki yerli oyuncular içinde de en iyisi olduğunu kabul ederim. Geçen sezonu öyle veya böyle hemde Selçuk İnan olmadan 33 golle tamamlaması bile kendisi adına çıtayı ne kadar yükselttiğinin göstergesi. Sezon başında da bu background'una güvenerek daha yüksek hedefler için Avrupa'da oynama hayali olduğunu herkese belirtti. 

Buraya kadar herşey tamam gayet makul ve mantıklı hedefler bunlar ama şu gün itibariyle hedeflerinin çok uzağında görünüyor Burak. Fulham, Atletico Madrid, Lazio derken Avrupa hayali suya düştü diye düşünüyodum Burak'ın. Bu kapsamda Avrupa olmasa da Galatasaray transferi bence kendisi için çok mantıklı olabilirdi ki kamuoyu ve benim de beklentim bu yöndeydi. Trabzonsporlular alınmasın ama Galatasaray her zaman daha yüksek hedefleri, potansiyeli ve vizyonu olan bir kulüp Trabzon'a nazaran.

Ama dün gündeme bomba gibi düşen transfer Burak'ın Lokomotif Moskova ile anlaştığı yönünde oldu. Bu sezon takımın başına Slaven Biliç'i getiren ve sırasıyla Roman Pavlyuchenko, Vedran Corluka'yı transfer eden Moskova ekibi Türk yıldızı da kadrosuna katarak(hala imzalar atılmadan inanmıyorum) büyük hedefleri olduğunu gösterdi. Onlar adında gerçekten önemli bir transfer ama Burak adına bana kalırsa kariyer ve isim yapma şansını para uğruna feda etti. Rusya ligi bana kalırsa çok kaliteli ama şunu da kabul etmek lazım ki hiç bir zaman gözönünde olan bir lig değil. Bunca yıldır Gökdeniz'in harika performanslarını kaç kişi izleyebiliyor allah aşkına. 

Ben bir futbol romantiği olarak kendisini Craven Cottage'da izlemeyi çok isterdim ve bu yönde olmasını diledim transferinin. Şu an içinde hala resmi imzalar atılmış değil bu nedenle az da olsa umudum var, Hiç olmazsa Galatasaya'a gelsin

7 Temmuz 2012 Cumartesi

Kelimeler Kifayetsiz

İnternette harcadığım vaktin çoğu blogları okumakla geçer ve bu bloglar içinden tarzını, düşüncelerini ve bakış açısını çok beğendiklerim var. Bunlardan en başta geleni de futbol ezilen halkların mutluluğudur isimli blog. Kim yazıyor ne görmüşlüğüm ne de konuşmuşluğum var ama yazdıklarıyla sıkı bi takipçisiyim. Kendisine burdan teşekkür ederim.
Bu sabah ta yazdıklarına bir göz atmak istedim ve Fenerbahçeli Sefa'nın yazısını görünce çok etkilendim ve bende burada paylaşmalıyım dedim.



20 yaşındaki bu arkadaşımız gerçek bir Fenerbahçeli ama Fenerbahçeliliğinin de ötesinde bence gerçek bir taraftar ve gerçek bir insan. Futbolun sadece bir oyun olduğunu unuttuğumuz, şikeyi, şiddeti ve düşmanlığı bulaştırdığımız bu güzel oyunu o kadar seviyor ki Sefa durumuna hiç aldırış etmeden aşığı olduğu takımın kamp yaptığı yere gitmiş. Sırf başkanına bir geçmiş olsun demek, sırf gönül verdiği renklerin futbolcuları ile birer fotoğraf çektirmek için. Belki de onlara unuttukları değerleri yeniden hatırlatmak için.

Sabah sabah beni çok duygulandırdın Kardeşim Sefa, senin gibi yüreği büyük insanlara çok ihtiyacımız var.

3 Temmuz 2012 Salı

Kostas Kaimakoglou


Ergin Ataman'ın Yunan basınına yaptığı açıklamaya göre Kostas Kaimakoglou ile Galatasaray anlaştı ve imzalar çok yakın.
İmza atılmadan konuşmak erken ama iyi transfer.

2 Temmuz 2012 Pazartesi

Basketbol Kanatlanacak


Bir kaç senedir bunu Avrupa kupalarına yansıtamasak ta TBL dünyanın en iyi liglerinden biri haline geldi. Hatta bana kalırsa NBA ve İspanya'dan sonra 3. sıradayız. Bunu söylerken sadece başarı kriter olarak alınmamalı. Salonların doluluk oranı, ligdeki rekabet düzeyi ve takımlar arası puan farkı, play-off'lardaki rekabet vb. bir sürü kriter sayılabilir.

Ama bu sene artık tavan yaptık sanırım. Önümüzdeki sezon ligde gerçek anlamda şampiyonluğa oynayan 4 büyük ekip bana kalırsa Avrupa'nın en iyi 4 hocası tarafından yönetilecek. Yine basından takip ettiğim kadarıyla yüksek bütçeler ve büyük hedeflerden söz ediliyor.

Öncelikle Galatasaray'dan başlıyalım; Oktay hocanın gidişine açıkçası çok üzülmüştüm ve yerine kim gelirse gelin memnun olmayacaktım ama Ergin Ataman ismi biraz buzların erimesine neden oldu bende. Şimdiye kadar yaptıkları ve vizyonuyla Galatasaray ismine ve vizyonuna paralellik gösteren bir isim. Andriç,Tutku ve Gordon takımdan ayrılan isimler. Özellikle Gordon'un kalmasını isterdim çünkü her maçta varını yoğunu ortaya koyan bi adamdı ve o kalitede bi adamı tekrar bulmak gerçekten zor olacak. Transfer gündemindeki simler ne kadar doğru bilmiyorum ama çok uçuk gerçekçilik payı olabilir tabi ama takımın Euroleagu'de olmaması büyük dezavantaj bu tarz isimler için. Yoksa her basketbolsever Spanoulis ve Sofoklis gibi oyuncuları takımında görmek ister. Şu an için Engin Atsür ismi kesinlik kazanmış durumda ki bana göre yerli oyuncu rotasyonu için çok başarılı bir transfer. Sezonun başlamasına daha var ve en azından Hawkins ve Arroyo eski hocalarıyla çalışmak isteyebilir ki Bonsu'nun da adı geçmiyor değil. Açıkçası Furkan ve İlkan'ın katılımı(NBA'e gideceklerine inanmıyorum en azından bu sene) ile çok güçlü bir kadro kurulacağını düşünüyorum. Herşeyden önemlsi Ergin Ataman'ın olduğu yerde başarı muhakkaktır.

Anadolu Efes için ise şu an itibariyle en güçlü kadro diyebilirim ama dediğim gibi daha çok erken. Herşeyden önemlisi yıllardan beri özledikleri ruhu Oktay hoca geri kazandırabilecek belki de tek isim. Bu yönüyle bir adım öne çıkıyorlar ve Engin Özorhun'un açıklamalarından bu sene bütçeyi daha da yükselteceklerini düşünüyorum ki zaten ellerinde Vujacic, Esteban, Barac, Kerem, Savanoviç gibi çok üst oyuncular var. Geçen sezon bile bu kadroyla rahatlıkla final four yapmaları lazımdı ki o konuya hiç girmek istemiyorum. Bunların yanında Galatasaray'dan alınan Gordon takıma çok şey katabilir. Ligi bilmem ama Euroleague'de en azından final four bu sene kesin bence.

En sorunlu takım gibi görünen Beşiktaş'ta son aldığım duyumlara göre sponsorluk sorunu çözmeye çok yakınmış. Şampiyon kadro bozulacak gibi ama en önemli avantajları Erman Kunter gibi takım kurmada usta bi adamla anlaşmaları. Henüz gelen yok ama kısa süre içinde kaliteli oyuncuları takıma kazandıracaklarını düşünüyorum. Sonuçta önlerinde bir Euroleague var ve Erman hoca kesinlikle kafasında bişeyler oluşturmuştur.

Fenerbahçe ise yine bir yabancı hocayla anlaştı Avrupa'nın en iyilerinde olarak gösterilen Pianigiani'yi takımın başına geçirdi. Şimdilik tek hamle Barış Ermiş ki bu da en az Engin kadar yerinde bir transfer. Fenerbahçe'ye büyük katkı yapacağını düşünüyorum. konuşulan diğer isimler ise Bo McCaleb ve Lavrinovic. Umarım ikisiyle de anlaşma sağlanır ve TBL'e kalite katarlar. Eldeki kadro zaten iyi ama Ukiç'in gönderilmesi hatalı bir kadar diye düşünüyorum. En azından Euroleague için takımda kalması faydalı olabilirdi. Yine de görünen o ki onlarda bu sene hedef büyüttüler ve sansasyonel isimlerin takıma katılması sürpriz olmaz.


Dört büyük dışında Banvit'in Orhun Ene yönetiminde neler yaptığını zaten biliyoruz ve bu sene de ligin kalitesini artıracaklarına eminim. Ufuk Sarıca'yı takım başına getiren Karşıya'da ciddi bir Pınar'ın artan desteğiyle ciddi bir bütçe ayırdı bu sezon için. Onlardan da bir sürpriz bekleyebiliriz. Yine Tofaş, Aliağa ve Erdemir de kaliteli gençlerle başarılı işlere imza atacaklardır diye düşünüyorum.


Toparlarsam bu sezonun başlamasını sabırsızlıkla bekliyorum. Dünyanın en iyi liglerinden birini izleyeceğimize eminim.

Campeones


Şampiyon ünvanını korudu. Dün oynanan ve İspanyanın 4-0'lık galibiyetiyle sonuçlanan Avrupa Şampiyonası genel anlamıyla keyifliydi benim için. Çok fazla yazmasam da çeyrek finallerden sonra yazdığım yazıyı okuyanlar(bkz: final ve şampiyon tahminim %100 başarı) ne kadar isabetli tahminlerde bulunduğumu da görmüşlerdir. Ben bu işi biliyom diyerek kendime de bir pay çıkardıktan sonra şampiyonadan aklımda kalanlara değineyim biraz.

- Bence MVP tartışmasız Pirlo'dur.
- Görünen o ki en az 2 sene daha Dünya'nın en iyi takımı İspanya'dır.
- Almanya'nın koltuğu İspanya'dan devralmak için maximum 4 seneye ihtiyacı var.
- Buffon burun farkıyla hala 1 numara ama Casillas yakında devralır 1.liği.
- Pepe ne kadar hırçın olsa da dünyanın en iyi defans oyuncularından biri.
- Coentrao Madrid'te bu kadar iyi oynamıyor, yoksa ben mi yanılıyom.
- Meireles'in olayı nedir, Neden bu kadar değerli anlayamadım anlayan varsa beri gelsin.
- Dzagoev artık Rusya'da kalmasın, sıçrama zamanı geldi.
- Ronaldo çok büyük futbolcusun seni izlemeyi seviyorum.
- Balotelli gerçekten yetenekli ama aynı oranda zeki mi bilemiyorum.